fbpx

Gavau patvirtinimą, kad mano stiprioji pusė – LYDERYSTĖ

“Šiuolaikiniam vadovui yra keliami aukšti ir nuolat kintantys reikalavimai išlaikyti profesionalumą, šiuolaikiškumą, lavinti sąmoningumą. Dažnas lyderio pozicijas užimantis žmogus nuolat turi gebėti inicijuoti, suvaldyti kylančius pokyčius ir stresines situacijas, efektyviai bendradarbiauti su didelėmis žmonių grupėmis. Tam yra reikalingas nuolatinis lyderio asmeninis ir profesinis tobulėjimas, savianalizė, dalinimasis patirtimi. „Tam, kad galėtume kokybiškai vadovauti kitiems, visų pirma turime dirbti su savimi“ – atvirai tai pripažįsta marketingo projektų vadovė Ineta.

Dešimtmetį vadovaujantį darbą dirbanti Ieva Norkienė pritaria, jog kiekvienam lyderio pozicijoje profesionalumą tiek laiko, kiek ji, siekiančiam išlaikyti žmogui, yra svarbu suvokti, ko jis siekia, nuolat analizuoti ir suvaldyti save. Lyderystės tema tampa aktuali ir neseniai vadovavimo pozicijas užėmusiems asmenims – štai, architektė Jurgita Saverienė susidomėjo savo, kaip vadovės tobulėjimu, užėmus lyderiaujančias pareigas jos formuojamoje naujoje architektų komandoje.

Daugumai vadovaujančias pareigas užimančių žmonių kyla poreikis iš esmės suvokti savo, kaip lyderio, tapatybę ir kompetencijas, gryninti rūpimas profesines temas, susidėlioti savo ir komandos ateities strategiją, tikslus. Tačiau norintis suvaldyti save ir besikeičiančias profesines situacijas, dažnas vadovas neturi saugios erdvės dalintis patirtimi ir sprendimais, prašyti kitų pagalbos. Koučingo specialistė Giedrė Urmulevičiūtė pastebi, jog šiandienos vadovai savo darbinėje aplinkoje dažnai yra vieniši, sunkiai mezgantys atvirus ryšius su kitais lyderiais, neturintys palaikančios, auginančios aplinkos, kuri padėtų įveikti kylančius profesinius iššūkius.

Atliepiant šį poreikį buvo sukurta tęstinė vadovavimo mokymų programa „Lyderystės akademija“. Pusę metų joje dalyvaujantys lyderiai buvo kviečiami vieną dieną mėnesyje skirti sau, savo profesiniams tikslams ir augimui, lyderystės kompetencijoms puoselėti. Netradicinėje aplinkoje Trakuose vykę akademijos mokymai buvo orientuojami į visų grandžių ir įvairią patirtį turinčius vadovus: jau dirbančius arba neseniai vadovaujančias pozicijas užėmusius, arba aspiruojančius. Štai, dirbanti vidurinės grandies vadovaujantį darbą, marketingo vadovė Danutė Oželienė prisipažįsta atradusi savo vietą Lyderystės akademijoje ir patikina, jog save praturtinti čia gali bet kokio tipo pareigas užimantys profesionalai.

Kiekvienas šiuose mokymuose buvo mokomas identifikuoti savo, kaip lyderio, tapatybę, kompetencijas, tikslus, vadovavimo efektyvumą ir sąveiką su komanda. Kartu buvo nubrėžiamos dalyvių tobulinimosi gairės, siekiant atrasti praktinius sprendimų, kaip padėti sau ir savo komandai dirbti kartu, efektyviai komunikuoti, kartu bendradarbiauti ir augti.

Mokymai truko šešias dienas po aštuonias akademines valandas, taip pat dalyviams buvo skiriamos personalizuotos namų užduotys. Iš abiejų Lyderystės akademijos lektorių kiekvienas dalyvis papildomai gavo ir asmenines koučingo sesijas bei profesines konsultacijas. Skirtingų požiūrių ir filosofijų lektorių duetą sudarė patirtinio mokymo trenerė, sertifikuota koučingo specialistė Giedrė Urmulevičiūtė bei suaugusiųjų švietimo ir vadybos specialistė, mokymo trenerė ir sertifikuota 360 laipsnių grįžtamojo ryšio vadovų kompetencijos vertinimo konsultantė Jolanta Mileškienė. Mokymuose jos dalinosi savo žiniomis, patirtimi ir įžvalgomis, skatindamos dalyvius geriau suprasti šiuolaikinės lyderystės principus, kokie yra tikrieji vadovo lyderio tikslai ir užduotys, vaidmuo, kiek svarbi vadovo komunikacija komandoje ir jos įtaka darbiniams santykiams, komandos narių motyvacijai, kaip sutelkti komandos narius tikslo siekimui ir reikalingiems pokyčiams, kaip efektyviai deleguoti, kontroliuoti ir teikti grįžtamąjį ryšį bei siekti veiklos gerinimo.

Visą straipsnį skaitykite: Manager.LT Akademija