Kuo sėkmė skiriasi nuo efektyvumo?

Tarkime, tu genialiai sukuri ir atlieki šiuolaikinės muzikos kūrinius, bet niekam tai neįdomu, tik reti profesionalai įvertina tavo genialumą. Tad ar sėkmingas muzikantas?
Tarkime, remdamasis statistika nustatei, kas šiuo metu madinga Lietuvoje, sukūrei šabloninį madingą šlagerį, padainavai jį per televiziją, apie tave parašė žurnalas.
Tu pats jauti, kad daina – visiška banalybė, nepareikalaujanti net dešimtadalio tavo muzikinių sugebėjimų. Muzikos „ekspertai“ tau jau pasako, kokia turėtų būti kita daina, kad išliktum viršūnėje. Tad ar sėkmingas muzikantas?
Liūdniausia, kad šis variantas ir laikomas tikrąja sėkme. Taip, tai sėkmė ir pripažinimas, šlovė ir gal net pinigai. Kadangi tai sėkmė, tai ji ir priklauso nuo Fortūnos, o ne nuo tavęs. Kada ji nusisuks? Kada ji atsisuks? Ar sėkmė – tai ta „akimirka žavinga“? Ar ją galima sustabdyti? Ar jausiesi laimingas, kai tapsi toks priklausomas nuo jos? Dažnai apie tai susimąstoma tik Fortūnai nusisukus.
Efektyvumas – tai profesionalus, sugebėjimas siekti ir pasiekti užsibrėžto sumanymo.
Žmogus juo efektyvesnis, juo sunkesnėmis sąlygomis jis išlaiko sugebėjimą pasiekti savo. Jis gali taikliai veikti, net kai jo niekas nepalaiko. Labai dažnai sėkmingus žmones iškelia efektyvūs žmonės, tačiau jie dažniausiai juos ir sužlugdo.
Efektyvus žmogus gali tapti sėkmingu, sėkmingas žmogus ne visada efektyvus!
Genialūs amerikiečių pardavėjai labai greitai suprato, kad daug lengviau parduoti sėkmę, o ne efektyvumą. Jie sukūrė be galo daug motyvuojančių siekti sėkmės tekstų ir uždirbo savo milijonus.
Kokiems žmonėms tikrai aktualu atskirti sėkmę ir efektyvumą?
Tai svarbu tik tiems žmonėms, kurie jau turi savo troškimą, nori veikti ir pasiekti savo.
Šiems žmonės dabar svarbiau taikli veikla, o ne tuščias kalbėjimas.
Tai nesvarbu žmonėms, kurie dar nepakankamai motyvuoti ir dar nemato priežasčių keisti ir gerinti savo gyvenimą. Taip pat tai nesvarbu žmonėms, kurie giliai širdyje tingi ir galvoja, kad viską galima padaryti protingomis kalbomis.
Kodėl reikia atskirti sėkmę ir efektyvumą?
Tam, kad būtų pereita nuo kalbų prie veiksmo! Visi žmonės, kurie yra puikūs motyvuotojai, supranta, kad tai sunkiausias ir dažniausiai lemiamas momentas bet kokio profesionalo gyvenime.
Iliustruosime paprastu pavyzdžiu:
Sėkmingas pardavėjas dirba stiprioje kompanijoje. Jis puikiai pardavinėja, uždirba nemažai pinigų, susilaukia nemenko kolegų pripažinimo. Šioje įmonėje jis dirba neseniai, todėl jaučiasi be galo savim patenkintas ir mano esąs puikus pardavėjas.
Taip ant laurų užmiega be galo daug talentingų vadybininkų. Jie nustoja lavintis ir stengiasi išlaikyti esamą „sėkmingą“ padėtį.
Labai retas „sėkmingas“ pardavėjas pripažįsta ir mato, kad geri pardavimai – tai daugelio efektyviai dirbančių žmonių pastangų rezultatas.
Patyręs specialistas puikiausiai supranta, kad pardavimai sekasi dėl to, kad šios įmonės darbuotojai per 12 metų sunkaus darbo sukūrė ir išpuoselėjo įmonės vardą, suformavo paklausą, išreklamavo savo produkciją, įgavo labai svarbių klientų pasitikėjimą ir palaikymą. Geriems pardavimams gali įtaką daryti ir tai, kad konkurentai šiuo metu merdi, prekė paklausi, kaina ir kokybė patraukli ir t. t. Konkretaus pardavėjo įtaka dažniausiai būna minimali.
Iškilus labai dideliems sunkumams, šie „sėkmingi“ pardavėjai tampa panašūs į tuos elegantiškus ir išauklėtus žmones, kurie staiga pasikeičia ir pirmieji sprunka iš skęstančio laivo.
Kai įmonei kyla sunkumų, kai reikia naujų, nestandartinių sprendimų ir poelgių, šis „sėkmingas“ pardavėjas atsiskleidžia visai kitomis savybėmis. Jis staiga išsiskiria tuo, kad pradeda be galo daug tuščiai kalbėti, kaltinti klientus, prekes, įmonės vadovus, kurie jį „varžo“ ir neleidžia veikti. Taigi mūsų „sėkmingas“ pardavėjas tikrai to nemato ir sprunka į kitą stiprią įmonę, kur galės vėl būti „sėkmingas“ pardavėjas.
Jis tikrai nepamatys, kad jis neefektyvus pardavėjas, nesugeba parduoti, kai klientas sako „ne“, kai konkurentai sustiprėja, kai reikia pasielgti nestandartiškai ir padaryti neįmanoma. Jis, aišku, apkaltins kitus, tik ne save.
Tokie pardavėjai tikrai niekada netaps labai brangiai apmokamais specialistais, jie visada šildysis stiprios įmonės pašonėje.
Efektyvumą ir sėkmę tikrai iš karto atskirs pardavėjas, kuris pats įkurs savo prekybos įmonę ir pradės ilgą kelionę į realią sėkmę.
Reali ir ilgalaikė sėkmė visada turi dvi puses: vidinę – veiklos ir mąstymo efektyvumą, ir išorinę – pinigus, pripažinimą ir šlovę.
Išorinė sėkmės dalis visada įkvepia ir motyvuoja, vidinė padeda realiai ją pasiekti ir išlaikyti.